چه گوشی در هر بازه قیمتی در خرداد 1402 بخریم؟

در خرداد 1402 به دلیل ثبات ارزی و اختصاص ارز برای خرید گوشی توسط خریدارن عمده با عث شد در بازار، قیمت گوشی بسیار افت کند.
از همین رو در این مقاله چون قیمت ها پایین آمده دست شما برای خرید بهتر باز است.



بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان

کیفیت ساخت گوشی ها این بازه قیمتی خیلی بهبود خاصی نکرده و با توجه به افزایش قیمت ها، گوشی های این بازه عملا گوشی های سوپر اقتصادی به حساب میان که رابط کاربری ساده شده ای دارن و از حداقل امکانات برای اونا استفاده شده.

از پورت تایپ سی هم خیلی خبری نیست ولی به صورت موردی در گوشی های این بازه دیده میشه و هنوز پورت میکرو USB استفاده رایج تری داره. حسگر اثر انگشت هم یه گزینه لاکچری در این بازه به حساب میاد و بیشتر گوشی ها از این قابلیت بهره ای نبردن. صفحه نمایش ها اکثرا از LCD با رزولوشن تصویر ۷۲۰ و نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتزی استفاده میکنن و خبری از نرخ های بالاتر نیست. دوربین ها کمی وضعیت بهتری پیدا میکنه و از سنسور های نسبتا قوی تری استفاده شده، اما تنوع سنسور ها زیاد نیست و اکثرا از دوربین ماکرو یا لنز اولترا واید خبری نیست یا حالت فانتزی داره.

قدرت سخت افزاری خیلی بالا نیست و از تراشه های اقتصادی و قدیمی بیشتر استفاده میشه که بیشتر مناسب کارهای روزمره و سبک هستند و خیلی مناسب استفاده های سنگین و یا بازی کردن نیستند. بازم تنها بخشی که عملکرد خیلی خوبی داره باتریه که اکثرا از ظرفیت های بالا (حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت) استفاده میکنن و به راحتی میتونید ازشون یکی دو روز شارژدهی بگیرید، امکان فست شارژ با سرعت بالا هم تقریبا پیدا نمیشه و برای شارژ شدن کامل گوشی اکثرا بین 2 الی 3 ساعت زمان میبره که فول شارژ بشن. اگه به عنوان گوشی دوم یا یه گوشی اول برای بچه ها یا پدر مادرهاتون (که خیلی از گوشی استفاده نمی کنند)، بهشون نگاه کنید که هم خیلی هزینه نکنید هم تجربه کاربری خوبی هم داشته باشه و خیلی کار باهاشون اذیتشون نکنه (مثل بازه قبلی) خرید گوشی از بازه قیمتی 3 تا 4 میلیون احتمالا بتونه راضیتون کنه البته اگه بازم خیلی انتظاراتتون رو پایین نگه دارید. در حد زنگ زدن، پیام دادن به علاوه وبگردی و خوندن اخبار و بازی های سبک. اگه بخوایم گزینه های پیشنهادی برای خرید بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان رو لیست کنیم، این گوشی ها گزینه های پیشنهادی سیگنال تیک هست:

  1. Samsung Galaxy A04
  2. Xiaomi Redmi A2 Plus

و در ادامه نقاط قوت و ضعف گزینه های معرفی شده برای بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان رو بررسی می کنیم.

 

Samsung A04

گوشی سامسونگ A04 با کمی ارفاق در این بازه قیمتی قرار میگیره و با داشتن قیمت حدودی 4 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 3/32 یکی از ارزون ترین و به صرفه ترین گوشی های سامسونگی به حساب میاد ولی نداشتن حسگر اثر انگشت میتونه کمی اذیت کننده باشه و به نسبت گزینه پیشنهادی شیائومی در این بازه در تمامی بخش ها یه مقداری عملکرد بهتری از خودش نشون میده و برای استفاده معمولی و روزمره میتونه انتخاب خیلی مناسبی باشه. البته گوشی a04e در این بازه پیدا میشه که قیمت در حدود ۴ میلیون تومان داره و فقط یه مقداری دوربین ضعیف تر و سرعت شارژ کمتری داره و اگه بهتره یه مقداری هزینه بیشتر بکنید و سراغ گوشی a04 برید.

بررسی ارزش خرید و قیمت گوشی a04 سامسونگ

طراحی A04 سامسونگ چیزی بین گوشی A13 و A03 سامسونگه و همون طراحی یکپارچه پلاستیکی a03 رو با طراحی مدرن تر a13 ترکیب کرده و با یه گوشی نسبتا ساده اما زیبا طرفیم. بالاخره از درگاه تایپ سی استفاده شده اما هنوز خبری از حسگر اثر انگشت نیست و باید از حسگر تشخیص چهره یا الگو و پین استفاده کنید. صفحه نمایش 6.5 اینچی با حاشیه زیاد از بالا و پایین با پنل PLS LCD با رزولوشن 720 خیلی جزئیات زیادی نداره و روشنایی کمه و خیلی مورد خاصی برای عرضه توی این بازه قیمتی نداره.

دو سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق پکیج دوربین رو تشکیل میدن، در نور خوب عکس های مناسبی میگیرن و رنگ های نسبتا واقعی بهتون میده اما جزئیات خیلی بالا ندارن. توی عکس های پرتره هم اکثر مواقع سوژه به خوبی تشخیص داده میشه ولی هنوز خطا دیده میشه. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی عکس های کاملا معمولی و متوسطی ثبت میکنه.

سامسونگ A04 با دو تراشه مدیاتک هلیو P35 برای آسیا و Unisoc SC9863A برای نسخه گلوبالش عرضه شده، که نسخه مدیاتک عملکرد نسبتا بهتری داره و توی کاربری معمولی مثل چت و چک کردن فضای مجازی عملکرد بهتر و نسبتا بدون لگ و باگی داره. خیلی سراغ بازی کردن با گوشی های اقتصادی هم نمیشه رفت و نهایت بتونن یه سری بازی سبک رو با فریم مناسب و بدون باگ اجرا کنن. از One UI Core 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده برای این گوشی استفاده شده که امکانات شخصی سازی مناسب در کنار تجربه نسبتا سبکی رو به شما میده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و در استفاده سبک و معمولی حدود 2 روز بهتون شارژ میده اما سرعت شارژ مثل بقیه گوشی های هم قیمتش خیلی بالا نیست و حدود 2 ساعت و چهل دقیقه باید برای شارژ کامل گوشی صبر کنید. اسپیکر مونو بلندی خوبی داره اما توی بلندی بیشینه کیفیت افت میکنه.

 

شیائومی Redmi A2 Plus

گوشی شیائومی ردمی A2 Plus با یه سری تغییرات خیلی کم به نسبت گوشی +a1 پلاس که هنوز یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین گزینه ها در لیست قیمت گوشی شیائومی به حساب میاد به تازگی به بازار عرضه شده و با اینکه اوایل عرضه قیمت نسبتا بالایی داشته اما در حال حاضر با قیمت حدودی 3.3 میلیون تومان برای نسخه 2/32 به فروش میرسه و تقریبا یکی از ارزونترین و به صرفه ترین گوشی های شیائومی به حساب میاد. به نسبت گزینه سامسونگی این بازه فقط پورت تایپ سی نداره و حدود 15 درصد قدرت پردازشی کمتری داره و میتونه یه گزینه مناسب برای طرفدارهای شیائومی در این بازه باشه.

بررسی مشخصات گوشی Redmi A2 Plus شیائومی

بدنه کاملا پلاستیکی ساخته شده و دقیقا همون بدنه گوشی A1 plus رو اینجا شاهدیم ولی هنوز طراحی خوب و مناسبه و استفاده از یه تکسچر شبیه به چرم مصنوعی برای قسمت پشتی باعث میشه هم توی دست خوب قرار بگیره و هم خیلی چیپ و ارزون به نظر نیاد. هنوز از پورت میکرو USB استفاده میکنه و حسگر اثر انگشت هم روی پشت گوشی قرار داره که به نسبت رقبای دیگه بودنش نکته مثبتی به حساب میاد.

یه صفحه نمایش 6.52 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن 720 با حاشیه نسبتا زیاد نمایشگر این گوشی رو تشکیل میده و دقیقا همون مشخصات سال قبل رو داره ولی با توجه به قیمت نباید انتظار کیفیت و روشنایی خیلی بالا و زیادی رو از اون داشته باشید.

باتری 5000 میلی آمپری طبق روال معمول اینجا استفاده شده و میتونه حدود یک روز و نیم به شما شارژدهی کنه. البته سرعت شارژ به لطف آداپتور 10 واتی و پورت میکرو USB نسبتا پایینه و حدود 3 ساعت زمان میبره. سنسور های اصلی 8 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 0.08 مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مثل باقی گوشی های این بازه یه عملکرد کاملا معمولی و در حد ثبت خاطره رو به شما میدن و نباید انتظار زیادی داشته باشید.

تراشه مدیاتک هلیو G36 تنها جاییه که شیائومی تغییر ایجاد کرده و یه مقداری قدرت پردازشی مناسب تری به خصوص در مولتی تسک سبک به شما میده و مقداری لگ و باگ موقع کار با گوشی کمتر شده. با اینکه قدرت پردازش گرافیکی کمی بهبود پیدا کرده ولی هنوز مناسب بازی های نیمه سنگین و یا سنگین نیست و تجربه بدی بهتون میده. رابط کاربری اندروید 12 گو نسخه سبک شده اندرویده که شباهت زیادی به اندروید خام داره ولی یه مقداری امکانات شخصی سازی MIUI شیائومی اینجا دیده میشه.

 

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

با توجه به شرایط بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور اکثر گوشی های اقتصادی فروش بیشتر و طرفداران بیشتری هم دارند و اکثرا هم در این بازه قیمتی قرار میگرفتند، اما با افزایش بی سابقه قیمت ارز در ماه های اخیر تنوع محصولات در این بازه قیمتی کم شده و اکثر گوشی های اقتصادی با کیفیت و مناسب به بازه بعدی انتقال پیدا کردند. تو بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومن، طراحی گوشی ها اکثرا مناسبه و سعی شده کمی توشون خلاقیت به کار بره، جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت نسبتا خوبی داره. از این بازه قیمتی به بالا فقط از پورت تایپ سی استفاده میشه. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم برعکس گوشی های میان رده به بالا تو اکثر گوشی های این بازه استفاده شده. صفحه نمایش ها اکثر LCD با رزولوشن تصویر 720 اما به صورت محدود صفحه نمایش با رزولوشن بالات هم دیده میشه. اکثرا نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتزیه، اما نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی تو تعداد بیشتری از گوشی ها استفاده میشه.

تو بخش دوربین کیفیت و جزئیات خیلی پیشرفتی نکرده، فقط پکیج دوربین کامل شده و معمولا سنسور ماکرو هم در کنار بقیه سنسورها استفاده میشه. اسپیکرهای استفاده شده در گوشی های این بازه کیفیت و بلندی خوبی دارن هر چند که همشون استریو نیستن. حسگر اثر انگشت در گوشی های این بازه دیده میشه ولی اکثرا روی قسمت پشتی استفاده شدن و در چند مورد با دکمه پاور روی لبه گوشی ترکیب شدن تا هم ظاهر گوشی های جذاب تر و به روزتر باشه و هم دسترسی راحت تری داشته باشید.  قدرت سخت افزاری بخشیه که هنوز نسبت به قیمت مناسب نیست و فقط تو کاربری روزانه مناسبه اما در بعضی گوشی ها با توجه به استفاده از رابط کاربری به روز و نسخه اندروید ۱۲ شاید کمی لگ و مشکل داشته باشه و انتظار اجرای بازی ها با جزئیات و فریم خوب رو هم نداشته باشید. تو بخش باتری بیشتر به حجم و مدت زمان شارژدهی توجه شده و همچنان با شارژدهی خوب اما سرعت شارژ پایین طرفیم. برای افرادی که نمیخوان زیاد برای گوشی هزینه کنن و دنبال یه گوشی کار راه بنداز با دوربین مناسب، صفحه نمایش نسبتا با کیفیت و شارژدهی بالا هستن و زیاد قدرت پردازشی براشون مهم نیست با انتخاب گوشی از بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومن میتونن کارشون رو راه بندازن. گوشی سامسونگ A04 از بازه قبلی در این بازه هم میتونه به عنوان یه گزینه پیشنهادی برای طرفداران سامسونگ با ارزش خرید بالا به حساب بیاد ولی مجدد اینجا بهش اشاره نمیشه و مستقیم میریم سراغ گزینه های مخصوص این بازه که شامل شیائومی Redmi 12c و موتورولا موتو E32s میشن که هر دو با کاهش قیمت به این بازه وارد شدن و به نسبت گزینه های دیگه ارزش خرید بالاتری دارن.

 

شیائومی Redmi 12C

گوشی ردمی 12C در فروردین 1402 به بازار ایران و بدون سر و صدای خاصی عرضه شد و با یه کاهش قیمت نسبتا زیاد به نسبت اوایل عرضه به حدود قیمتی 5 میلیون تومان برای نسخه 4/64 رسیده که باعث میشه در این بازه قرار بگیره و همونطور که در اوایل عرضه گفتیم با کاهش قیمت میشه به خرید این گوشی به نسبت گزینه های دیگه از شیائومی فکر کرد و انتخاب به روز تر و مناسب تری نسبت به باقی گزینه های این بازه به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی Redmi 12C شیائومی

طراحی مشابه قبل ساخته شده و از همون بدنه با تکسچر دون دون مانند استفاده شده که باعث میشه توی دست به خوبی قرار بگیره و فقط ظاهر قسمت پشت به خاطر طراحی مورب دو تکه یه مقداری جذاب تر شده ولی هنوز خیلی طراحی جدید نداره و به نسبت گوشی های سامسونگی نه از لحاظ کیفیت ساخت و نه ظاهر خیلی حرف خاصی برای گفتن نداره. حسگر اثر انگشت هنوز روی قسمت پشتی قرار داره و به جای پورت تایپ سی شیائومی سراغ پورت میکرو USB رفته که واقعا جای تعجب داره! نمایشگر 6.71 اینچی با پنل IPS و رزولوشن 720 تقریبا هیچ بهبودی پیدا نکرده و به نسبت گوشی های دیگه این بازه اصلا تجربه استفاده خوبی نداره. مشکل زاویه دید محدود و روشنایی کم به خاطر نوع پنل اینجا هم دیده میشه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی حدود 1 تا یک روز و نیم میتونه شارژدهی کنه اما سرعت شارژ به خاطر استفاده از پورت میکرو و یه آداپتور 10 واتی به نسبت قبل پسرفت کرده و حدود 3 ساعتی طول میکشه و در این بخشم شیائومی طرفداراشو ناامید کرده.

یه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی در کنار یه لنز پرتره 0.1 مگاپیکسلی برای گوشی ردمی 12C استفاده شدن که به نسبت قیمت بد نیست و میتونه کارتون رو راه بندازه، رنگ ها و دینامیک رنج عکس ها مناسبه اما دیتیل و جزئیات زیادی توی اونها ثبت نمیشه. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تقریبا وضعیت مشابهی داره. فقط امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم وجود داره و کیفیت فیلم ها بدک نیست و برای ثبت ویدیوهای بهتر استفاده از مونوپاد یا سه پایه تقریبا لازمه.

توی بخش سخت افزار هم شیائومی به روند کاهش هزینه خودش ادامه داده و به نسبت قبل نه تنها پیشرفت کرده بلکه یه مقداری از لحاظ قدرت گرافیکی پسرفت کرده. پردازنده مدیاتک هلیو G85 با اینکه عملکرد نسبتا مناسب و معمولی در استفاده روزمره داره ولی دیگه خیلی برای بازی کردن مناسب نیست. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 جدیدترین و بروزترین امکانات نرم افزاری رو در اختیار شما نمیزارن اما به نسبت تجربه شخصی سازی و امکانات خوبه و باید تا زمان عرضه آپدیت های جدید نرم افزاری برای بهینه شدن رابط کاربری صبر داشته باشید. تک اسپیکر گوشی بلندی و کیفیت قابل قبولی داره ولی توی صدای بیشینه کمی به هم ریختگی صدا پیش میاد.

 

بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان

تو بازه قیمتی 5 تا 6 میلیون تومان گوشی های اقتصادی ولی با کیفیت ساخت و امکانات خوب رو میبینیم که چند تا از گوشی های پرفروش بازار هم در این بازه قرار میگیرن. حاشیه صفحه نمایش ها هنوز زیاده و از طراحی قدیمی با ناچ قطره ای استفاده میشه. جنس بدنه گوشی ها از پلاستیکه و متریال استفاده شده کیفیت مناسبی داره. جک ۳.۵ میلیمتری صدا هم وجود داره. هنوز از پنل های امولد با جزئیات رنگ بالا خبری نیست و بیشتر از پنل های LCD با زاویه دید نسبتا محدود و روشنایی نسبتا کم استفاده میشه ولی رزولوشن 1080 در بعضی از گوشی ها استفاده شده تا کیفیت تصویر نمایش داده به شما تا حدودی زیباتر به نظر بیاد.

بخش دوربین پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و فقط تعداد سنسورهای فرعی کمی بیشتر شده و تا حدودی پردازش عکس ها بهتر انجام میگیره ولی در کل بهبود خیلی زیادی انجام نگرفته. اسپیکر مونو در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و خیلی خبری از اسپیکر استریو نیست. پردازنده های استفاده شده خیلی قدرت مناسبی برای اجرای بازی ها روز و سنگین تر با کیفیت بالا و با لگ کم ندارند ولی تا حدودی تجربه کاربری بهتر شده و لگ و باگ خیلی زیادی دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده. سرعت شارژ خیلی بهبود پیدا نکرده، البته استفاده از پورت تایپ سی در اکثر گوشی های این بازه باعث شده کمی سرعت شارژ بهتر باشه. اگه دنبال یه گوشی با قیمت مناسب که از پس بیشتر کارها بدون مشکل خاصی بربیاد میگردید، گزینه های معرفی شده در این بازه میتونه نظرتون رو جلب کنه. گزینه های پیشنهادی خرید برای بهترین گوشی تا 6 میلیون به ترتیب گوشی های Samsung A14 4G، هواوی Nova Y70 و شیائومی Redmi 10C هستند و سعی کردیم در این بازه قیمتی علاوه بر گوشی های پر فروش تر، گوشی های با قدرت سخت افزاری و شارژدهی بهتر رو هم معرفی کنیم تا با توجه به به کاربرد شما از گوشی بتونید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

سامسونگ A14

گوشی سامسونگ A14 4G در اواخر سال 1401 به بازار ایران عرضه شد و بالاخره بعد از چندین ماه قیمت بسیار مناسبی پیدا کرده و به نسبت باقی گزینه های سامسونگ ارزش خرید بیشتری در بازه اقتصادی پیدا کرده و با اینکه تغییرات خیلی زیادی به جز در بخش طراحی نسبت به گوشی A13 4G نکرده ولی با داشتن قیمت حدودی 5.9 میلیون تومان برای نسخه 4/64 اگه دنبال یه گوشی اقتصادی از برند سامسونگ میگردید بهتره به جای گوشی A13 و یا A04s در این بازه سراغ این گوشی برید و از بهبود های اون در بخش طراحی و دوربین و همچنین دریافت بیشتر آپدیت های نرم افزاری استفاده کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت a14 4g سامسونگ

بیشترین تغییرات در بخش طراحی این نسل ایجاد شده و بدنه کاملا پلاستیکی به صورت تخت در قسمت پشتی و با کمی خمیدگی در لبه ها ساخته شده و ظاهر a14 به گوشی های گرون قیمت تر سامسونگ نزدیک تر شده ولی کمی قطر گوشی بیشتر شده و خیلی گوشی خوش دستی به حساب نمیاد.

صفحه نمایش هیچ تغییری نداره و از همون پنل 6.6 اینچی PLS با رزولوشن 1080 و نرخ 60 هرتزی استفاده شده که تجربه استفاده از اون اذیت کننده نیست ولی مشکلاتی مثل حاشیه زیاد و روشنایی کم هنوز در اون دیده میشه. البته استفاده از حسگر مجاورت مشکل روشنایی نسخه A13 4G رو حل کرده و دیگه با کم و زیاد شدن الکی نور صفحه مواجه نمی شید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در استفاده سبک و معمولی حدود 2 روز به شما شارژدهی میکنه که مناسب و قابل قبول به حساب میاد اما به خاطر رویه جدید سامسونگ آداپتور از جعبه حذف شده و باید جدا اون رو تهیه کنید که با آداپتور 25 واتی شارژ کامل گوشی حدود 2 ساعت و 20 دقیقه زمان میبره. تراشه مدیاتک هلیو G80 باعث میشه تجربه استفاده از گوشی بهبود پیدا کنه و دیگه از لگ و باگ در رابط کاربری خبری نباشه (بدون در نظر گرفتن A137) و در بازی ها هم بتونید با گرافیک کم، فریم مناسبی بگیرید. اندروید 13 و One UI Core 5 باعث به روز بودن تجربه استفاده از گوشی میشن.

لنز اصلی 50 مگاپیکسلی در نور مناسب کیفیت خوب و رنگ های مناسبی به شما میده و با توجه به قیمت گوشی مناسبه. لنز های فرعی اولترا واید و ماکرو خیلی عملکرد و کیفیت خارق العاده ای ندارند و نباید انتظار زیادی از اونها داشته باشید. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عملکرد بهتری پیدا کرده و نویز کمتر و رنگ های بهتری در عکس های سلفی دیده میشه.

 

شیائومی Redmi 10C

گوشی ردمی 10c با افزایش موجودی و کاهش قیمت و رسیدن اون به حدود 5.4 میلیون تومان برای نسخه 4/64 یه گزینه مناسب برای خرید از برند شیائومی در این بازه به حسبا میاد که قدرت سخت افزاری و شارژدهی بسیار خوبی داره اما صفحه نمایش و دوربین اون خیلی تعریفی نداره ولی حتی به نسبت گوشی نسل جدید سری ردمی در این بازه یعنی ردمی 12C عملکرد بهتری داره و بهترین گزینه برای خرید برای طرفداران شیائومی به حساب میاد.

بررسی ارزش خرید و قیمت Redmi 10c شیائومی

بدنه کاملا پلاستیکی با خطوط مورب روی قسمت پشتی و برآمدگی مربع شکل دو دوربین گوشی که توی یه مربع دیگه احاطه شده و حسگر اثر انگشت رو هم توی خودش قرار داده باعث شده ظاهر گوشی redmi 10c یه مقدار خاص تر باشه. وزن گوشی خیلی زیاد نیست و مثل گوشی های اقتصادی دیگه شیائومی خیلی قطر زیادی نداره.

صفحه نمایش 6.71 اینچی با حاشیه زیاد و رزولوشن 720 با نرخ به روز رسانی 60 هرتزی باعث میشه صفحه نمایش خیلی کیفیت زیاد و مناسبی نداشته باشه. روشنایی و زاویه دید گوشی هم مقداری کم و پایینه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی خوبی داره و توی استفاده معمولی رو به سنگین یه روز کامل بهتون شارژ میده، سرعت شارژ هم بد نیست و با استفاده از شارژر 18 واتی توی حدود 1 ساعت و 40 دقیقه کاملا شارژ میشه.

دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی ردمی 10c کیفیت خیلی خوبی نداره و دیتیل و جزئیات زیادی توی عکس ها ثبت نمیشه ولی رنگ های تا حدودی طبیعی دیده میشن. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم عملکرد خیلی خاص و قابل توجهی نداره و در مجموع پکیج دوربین آنچنان مناسب و جذاب نیست.

پردازنده اسنپدراگون 680 گوشی ردمی 10 سی عملکرد خیلی خوبی داره و حتی از گوشی های رده بالاتر سامسونگ هم پر قدرت تره، توی اجرای بازی ها با گرافیک معمولی و کارهای روزمره هم هیچ مشکلی نداره. رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 11 استفاده شده بهتون امکانات شخصی سازی مناسبی میده و تجربه کاربری روون و خوبی باهاش دارید. کیفیت و بلندی تک اسپیکر گوشی redmi 10c مناسبه ولی توی بیشینه صدا کمی کیفیت و تفکیک صدا به هم میریزه.

کانات شخصی سازی مناسبی میده و تجربه کاربری روون و خوبی باهاش دارید. کیفیت و بلندی تک اسپیکر گوشی redmi 10c مناسبه ولی توی بیشینه صدا کمی کیفیت و تفکیک صدا به هم میریزه.

 

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

موجودی کمتر گوشی ها در کنار روندی افزایشی قیمت دلار باعث شده بعضی گوشی های پرفروش مجدد افزایش قیمت داشته باشند و به بازه های بالاتر منتقل بشن، به خاطر همین موضوع گوشی های این بازه قیمتی خیلی تفاوت خاصی با بازه قبلی ندارند و بهبودهای ایجاد شده خیلی کم و نامحسوسه و اگه دنبال یه تفاوت نسبتا اساسی هستید باید سراغ گزینه های پیشنهادی بازه بعدی برید. تو بخش طراحی گوشی های هنوز از بدنه یکپارچه پلاستیکی استفاده میکنن و خیلی با توجه به قیمت حس خوبی موقع استفاده به شما دست نمیده. اکثر صفحه نمایش ها از LCD استفاده میکنن و با اینکه رزولوشن 1080 استفاده شده جزئیات و کیفیت خوبی به شما نمایش میده ولی ترکیب رنگ و روشنایی معمولیه. نرخ به روز رسانی 90 هرتزی کمابیش استفاده میشه و از نرخ 120 هرتزی فعلا خبری نیست.

دوربین گوشی ها نسبت به بازه قبلی بهبود خیلی زیادی نداشته و هنوز با کیفیت عکس های معمولی رو به خوب طرفیم. اسپیکر استریو هنوز خیلی استفاده نمیشه ولی اسپیکر های مونو استفاده شده کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند. تو بخش سخت افزار و قدرت پردازشی هم یه بهبود ریزی داریم و دیگه توی استفاده معمولی خیلی لگ و باگ دیده نمیشه. در بخش باتری حجم و شارژدهی تغییر زیادی نکرده اما سرعت شارژ خیلی بهتر شده و به خصوص در گوشی های شیائومی شاهد سرعت شارژ های زیر 80 دقیقه هستیم. اگه دنبال یه گوشی با مشخصات و طراحی خوب میگردید و خیلی دوربین با کیفیت خفن و قدرت پردازشی بالا براتون مهم نیست، این بازه قیمتی تقریبا اکثر نیاز های شما رو برآورده میکنه.

با تغییر قیمت ها در این بازه از برند سامسونگ دیگه گزینه خیلی خاصی نمیشه پیشنهاد کرد و به جای گوشی قدیمی A13 میتونید گوشی A14 از بازه قبل ولی با مشخصات سخت افزاری بالاتر میتونید تهیه کنید ولی گزینه مخصوص این بازه گوشی شیائومی Poco M5 هست که در ادامه دلیل این انتخاب رو بیشتر توضیح میدیم.

 

گوشی شیائومی Poco M5

پوکو ام 5 جدیدترین گوشی اقتصادی خانواده پوکو شیائومی که با کاهش قیمت و رسیدن به قیمت حدودی 6.5 میلیون تومان ارزش خرید خوبی پیدا کرده و مثل بقیه گوشی های این برند یه پردازنده خوب رو در یه گوشی با قیمت اقتصادی قرار داده و باعث شده عملکرد پردازشی مناسبی در کنار عملکرد نسبتا خوب بقیه بخش ها داشته باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco m5 شیائومی

بدنه poco m5 کاملا از پلاستیک ساخته شده و قسمت پشتی جنسی شبیه به چرم مصنوعی داره که حس بهتری موقع استفاده ازش بهتون دست میده. دوربین های گوشی توی یه مستطیل کشیده در بالای قسمت پشتی قرار گرفتن که کل عرض گوشی رو در بر گرفته. حسگر اثر انگشت هم با دکمه پاور ترکیب شده و دقت و سرعت مناسبی داره.

صفحه نمایش 6.58 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 90 هرتزی پوکو ام 5 کیفیت و جزئیات مناسبی داره ولی دقت و وضوح رنگ ها خیلی خوب نیست و به خاطر روشنایی پایین صفحه توی نور زیاد کمی اذییتون میکنه. حاشیه صفحه نمایش هم نسبتا بالاست و طراحی قدیمی تری داره و از ناچ قطره ای برای دوربین سلفی استفاده شده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عملکرد شارژدهی قابل قبولی داره و با استفاده معمولی یه روز کامل می تونید از گوشی استفاده کنید، اما مثل باقی گوشی های اقتصادی شیائومی هنوز از شارژر های توان بالا خبری نیست و باید به آداپتور 18 واتی داخل جعبه بسنده کنید. توی 2 ساعت و ربع هم گوشی کاملا شارژ میشه.

سه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دو 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق برای گوشی پوکو M5 در نظر گرفته شده که میشه گفت کیفیتش قابل قبوله ولی نباید ازش انتظار زیادی داشته باشید. توی شرایط نوری مناسب می تونید عکس ها قابل قبولی باهاش بگیرید. دوربین های ماکرو و تشخیص عمق هم عملکرد قابل توجهی ندارند و نمیشه خیلی بهشون اتکا کرد. دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی هم در حد اینکه یه سری عکس های معمولی باهاش ثبت کنید به کارتون میاد و خیلی جزئیات و کیفیت بالایی نداره.

 

بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان

صفحه نمایش خوب، بازدهی باتری مناسب و عملکرد سخت افزاری بدون دردسر از ویژگی های مهم بازه میان رده اقتصادی به حساب میاد که در کنار دوربین خوب یه پکیج مناسب رو در اختیارتون میزاره اما با توجه به افزایش قیمت ها اکثر گوشی های میان رده اقتصادی به بازه های قیمتی بالاتر منتقل شدن و این بازه قیمتی در حال حاضر بیشتر نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی گوشی های رده قبلی و چند نمونه گوشی های بازارهای هند و شرق آسیا قرار داره. طراحی و کیفیت ساخت خیلی با بازه قبلی تفاوت آنچنانی نمیکنه و اکثرا گوشی ها کیفیت ساخت و طراحی مناسبی دارند. پنل های امولد تا حدودی استفاده میشه ولی بیشتر از صفحه نمایش های LCD بهره میبرند. رزولوشن تصویر 1080 و وضوح رنگ و کیفیت تصویر خوب تقریبا دیگه عادی شده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی هم بیشتر استفاده میشه اما هنوز گوشی های با نرخ پایین تر هم بین گوشی های این بازه وجود داره. دوربین با کیفیت مناسب عکس و فیلمبرداری هم میشه تو این بازه قیمتی پیدا کرد. جک 3.5 میلیمتری صدا از این بازه به بالا ممکنه در بعضی گوشی ها استفاده نشه و اگه گوشی استفاده کنه جز نقاط مثبتش به حساب میاد. قدرت سخت افزاری عملکرد مناسبی داره و در استفاده معمولی مشکلی با این گوشی ها ندارید و توی بازی یا استفاده سنگین هم خیلی شما رو اذیت نمیکنن. بازدهی باتری خیلی تفاوت و پیشرفت خاصی نسبت به بازه قبلی نداره و در هر دو بخش شارژدهی و سرعت شارژ میشه گفت راضی کننده است.

گزینه های پیشنهادی این بازه گوشی شیائومی Redmi Note 12 و سامسونگ A23 هستند که میان رده اقتصادی با عملکرد خوبی به حساب میان و فقط گوشی A23 کمی قدیمی شده که با داشتن قیمت اقتصادی و مناسب میتونه یه گزینه ارزون قیمت ولی با کیفیت مناسب به حساب بیاد.

 

Redmi Note 12 4G

جدیدترین گوشی خانواده ردمی که بعد از مدت ها از عرضه در بازار چین نسخه گلوبال اون در بازار ایران با قیمت حدودی 7.8 میلیون تومان برای نسخه 4/128 وارد شده و به نسبت نسل قبلی و حتی باقی گوشی های این بازه از شیائومی عملکرد بهتری داره ولی فقط بخش دوربین اون خیلی جذاب نیست که اگه این بخش براتون مهمه میتونید یه نیم نگاهی به گوشی Poco M5s که قیمت نزدیکی به این گوشی داره بندازید، اما طراحی جدید گوشی در کنار استفاده از نرخ به روز رسانی 120 هرتزی صفحه نمایش این گوشی رو به گزینه میان رده اقتصادی خوب و مناسب تبدیل میکنه و میتونید به جای نسل قبلی با خیال راحت سراغ این گوشی شیائومی برید.

بررسی گوشی Redmi Note 12 4G شیائومی

 

به جای یه طراحی خمیده، مثل نسخه های پرو امسال از بدنه کاملا تخت با لبه های تیزی استفاده شده که در کنار وزن کم 184 گرمی و قطر مناسب گوشی خوش دستی به حساب میاد. البته کیفیت ساخت بدنه خیلی تغییر خاصی نکرده و هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده شده که مثل قبل حس شیشه رو به شما منتقل میکنه. گواهی IP53 و گوریلا گلس 3 برای محافظت گوشی در مقابل خط و خش و نفوذ مایعات و گرد و غبار استفاده شدن.

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد با اینکه نسبتا حاشیه زیادی داره اما جزئیات مناسبی به شما نمایش میده و ترکیب و کنتراست رنگ با اینکه عالی نیست اما یه تجربه مناسب در کنار رفرش ریت 120 هرتزی به شما میده. روشنایی صفحه هم خوبه و میتونه در محیط خارج از خونه و روشن به خوبی شما رو همراهی کنه.

باتری 5000 میلی آمپری به استاندارد اکثر گوشی ها تبدیل شده و گوشی ردمی Note 12 4G با این باتری و پردازنده جدید میتونه در استفاده سبک تا یک روز و نیم بهتون شارژدهی کنه. آداپتور 33 واتی داخل جعبه به نسبت باقی برندهای این بازه سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود یک ساعت و 10 دقیقه گوشی رو کاملا شارژ کنه.

از سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی ردمی Note 12 استفاده شده که به نسبت نسل قبل یه لنز تشخیص عمق حذف شده و خیلی عملکرد خیلی خوبی به نسبت باقی گوشی های این بازه نداره. لنز اصلی توی نور خوب عکس های به نسبت مناسبی میگیره که شارپنس خوبی دارن اما با زوم کردن روی عکس کمی جزئیات از دست میره و کمی آبرنگی میشن. عکس های پرتره با لنز اصلی سوژه رو به خوبی از پس زمینه جدا میکنن ولی اگه سوژه کمی سخت باشه به مشکل میخوره. عکس های لنز اولترا واید کمی نویز دارن ولی رنگ و کنتراست اونها بد نیست. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی اگه نور مناسب نباشه کمی محو میشه و ترکیب رنگ اون به هم میریزه.

تراشه اسنپدراگون 685 عملکرد پردازشی مناسبی توی استفاده معمولی و عادی از گوشی داره و لگ و باگ خاصی در اون دیده نمیشه اما به خاطر پردازنده گرافیکی معمولی خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه معمولی با جزئیات متوسط و فریم معقول بهتون میده و لگ و باگ خاصی در این حالت نداره. رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 13 یه تجربه نرم افزاری به روز به این گوشی میدن. امکانات شخصی سازی خیلی بهبود خاصی نکرده اما تجربه و سرعت اون بهتر شده و مقداری روون شده. اسپیکر استریو نسل قبلی با یه اسپیکر مونو جایگزین شده که خیلی کیفیت صدای خوبی نداره و یکی از نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد.

 

سامسونگ A23

گوشی های سامسونگ روی کاغذ شاید پیش رقبای اقتصادی شیائومی و هواوی خودشون حرف خاصی برای گفتن نداشته باشن اما به خاطر تجربه ساده تر و روون تر و با امکانات بیشتر رابط کاربری و اینکه پشتیبانی نرم افزاری بیشتری دریافت میکنن توی ایران طرفدار های خاص خودشون رو دارن و حتی اگه گوشی های رقیب امکانات بیشتری داشته باشن خیلی ها سراغ گوشی های این برند میرن. سامسونگ A23 هم با اینکه خیلی گوشی با کیفیت ساخت خوبی نیست همین وضعیت رو داره و توی استفاده معمولی تجربه خوبی بهتون میده و با اینکه کمی قدیمی شده ولی هنوز در این بازه قیمتی نسبت به گزینه های دیگه از سامسونگ و حتی برند های دیگه تجربه استفاده روزمره و دوربین نسبتا مناسب تری داره و با داشتن قیمت حدودی 7.3 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 4/64 یه انتخاب اقتصادی و مناسب به حساب میاد. البته اگه جدید بودن و داشتن صفحه نمایش جذاب تر و طراحی جدید براتون اهمیت بیشتری داره گوشی A24 حدود 2 میلیون تومان گرونتره و میتونید این گوشی رو هم در نظر داشته باشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت a23 سامسونگ

توی صفحه نمایش سامسونگ کمی کم کاری کرده و از یه پنل TFT ساخت خودش با رزولوشن 1080 استفاده کرده که جزئیات مناسبی داره ولی خیلی تجربه خفن و با وضوح بالایی بهتون نمیده، اما نرخ به روز رسانی 90 هرتزی اون باعث شده تجربه به نسبت روونی داشته باشه. طراحی گوشی هم مثل بقیه گوشی های سری A امسال خیلی ساده ساخته شده و از متریال با کیفیت بالایی هم برای ساختش استفاده نشده.

پردازنده استفاده شده خیلی قدرت بالا و زیادی نداره ولی توی استفاده روزمره و معمولی کار رو براتون در میاره و بدون مشکل و کندی خاصی می تونید از گوشی استفاده کنید، اما خیلی سراغ بازی کردن به خصوص بازی های سنگین نباید برید که تجربه خوبی بهتون نمیده. رابط کاربری One UI 4.1 که بر پایه اندروید 12 ساخته شده، امکاناتش نزدیک به گوشی های میان رده دیگه سامسونگه و فقط یه سری امکانات خاص از توش حذف شده. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بازدهی خوبی داره و حدود یک روز و نیم با استفاده سبک بهتون شارژ میده اما سرعت شارژ پایینه و حدود 1 ساعت و 50 دقیقه زمان میبره تا کاملا شارژ بشه. کیفیت و جزئیات دوربین نسبت به رقیب شیائومی خیلی خفن تر نیست اما امکاناتی مثل لرزشگیر اپتیکال براش استفاده شده و عکس ها و فیلم های روشن تر و گرم تری میگیره.

 

بهترین گوشی تا 12 میلیون تومان

تو گوشی های میان رده امکانات و قابلیت های به روز با مناسب ترین قیمت در کنار همدیگه قرار گرفته تا یه گزینه بسیار عالی برای کسایی که میخوان تو اکثر زمینه ها یه عملکرد خوب داشته باشه، اما نمیخوان هزینه خیلی زیادی کنن به وجود بیاره. البته با افزایش قیمت دلار تا حدودی گوشی های میان رده خوب افزایش قیمت داشتند و تقریبا تمامی گوشی ها یه رده قیمتی جابجا شدند. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ خوب و روشنایی صفحه نمایش کافی که توی محیط بیرون هم مشکلی براتون ایجاد نمیکنه تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. رفرش ریت 120 هرتزی هم استفاده بیشتری میشه اما هنوز نرخ های 90 هرتزی هم دیده میشه. هنوز خیلی از شیشه و فلز برای ساخت گوشی های استفاده نمیشه و بیشتر از ترکیب پلاستیک و بعضی موارد شیشه استفاده میکنن. طراحی هم در عین سادگی بسیار زیبا و خوش دسته. حسگر اثر انگشت هم مثل بازه های اقتصادی تر روی دکمه پاور قرار گرفته و از حسگر های بی کیفیت روی صفحه نمایش کمتر استفاده شده. قدرت سخت افزاری خیلی پیشرفت زیادی نکرده اما اکثر گوشی های تجربه مناسب و بدون مشکل خاصی در استفاده روزمره و عادی به شما میدن ولی هنوز در بازی و استفاده های سنگین تر خیلی نباید انتظار جزئیات و فریم های بالا رو داشته باشید. بازدهی باتری و سرعت شارژ تقریبا مشابه بازه قبلیه ولی گوشی های بیشتری از شارژرهای با توان بالا استفاده میکنن. امکانات عکسبرداری و فیلمبرداری متنوع به همراه جزئیات مناسب رو می تونید تو بخش دوربین گوشی های این بازه ببینید. وای فای ورژن 6، بلوتوث ورژن 5.2 و 5G از این بازه به بالا توی اکثر گوشی ها استفاده میشه و اما جک 3.5 میلیمتری صدا تقریبا دیگه از گوشی ها حذف میشه و استفاده از اون جزو نقاط مثبت حساب میشه! اسپیکر استریو با کیفیت و صدای خوبم بخشیه که تو بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده.

گوشی های پیشنهادی این بازه به ترتیب گوشی شیائومی Poco X5، سامسونگ A24 4G و موتورولا G72 برای خاص پسندها هستند.

 

شیائومی Poco X5

گوشی Poco X5 برداشت زیر برند پوکو با قیمت حدودی 11.3 میلیون تومان از ردمی Note 12 5G که خیلی تفاوت زیادی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ باطنی با این گوشی نداره و به نسبت رقبای دیگه در این بازه قدرت سخت افزاری بیشتر و طراحی خوب و صفحه نمایش سریع و جذابی داره و تقریبا یه میان رده بسیار عالی به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی Poco X5 5G شیائومی

طراحی گوشی دقیقا مانند گوشی ردمی Note 12 ساخته شده و فقط اون بخش مستطیلی مشکی به قاب پشتی اضافه شده و جزیره دوربین و بقیه بخش ها یکیه. گوشی کاملا پلاستیکی ساخته شده و با داشتن وزن 189 گرمی گوشی خوش دست و راحتی به حساب میاد، اما کیفیت ساخت شما رو شگفت زده نمیکنه ولی خوب و قابل قبوله. گواهی IP53 و گوریلا گلس 5 اینجا هم دیده میشه.

صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و به نسبت حاشیه زیادی به خصوص از پایین نمایشگر داره. به لطف رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده روزمره از گوشی روونه ولی نرخ هوشمند نیست و باید دستی اون رو تغییر بدید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره و در استفاده روزمره و معمولی خیلی راحت یک روز شما رو همراهی میکنه. سرعت شارژ خیلی خفن نیست و با آداپتور 33 واتی داخل جعبه در حدود یک ساعت کاملا شارژ میشه.

پردازنده اسنپدراگون 695 برای این گوشی استفاده شده که تجربه استفاده روزمره مناسب و بدون مشکلی داره اما در بازی ها خیلی عملکرد خفن و قدرتمندی نداره و باید اکثر بازی ها رو با گرافیک متوسط و فریم قابل قبول تجربه کنید. اندروید 12 و MIUI 13 برای این گوشی استفاده شده که خیلی تجربه به روزی نیست ولی احتمالا در آینده آپدیت های جدید رو دریافت میکنه.

دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده شده در این گوشی عملکرد مناسبی داره ولی خیلی نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید. عکس های لنز اصلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی دارند اما نویز زیاده و دینامیک رنج هم کمه. لنزهای فرعی خیلی کیفیت خاصی ندارند ولی بودنشون خالی از لطف نیست و تا حدودی به شما کمک میکنن. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی خفن نیست و به نسبت نویز زیادی در تصاویر اون دیده میشه. از کیفیت 4k هم خبری نیست در فیلمبرداری و فقط باید به کیفیت 1080 بسنده کنید.

اسپیکر مونو استفاده شده خیلی بلندی و کیفیت خاصی نداره و برای یه گوشی با این قیمت خیلی راضی کننده نیست ولی در عوض جک 3.5 حذف نشده و میتونید از هندزفری های سیم دار خودتون استفاده کنید.

 

سامسونگ A24 4G

گوشی سامسونگ A24 4g جدیدترین عضو خانواده گوشی های سری A سامسونگه که به تازگی با قیمت حدودی 9.7 میلیون تومان برای نسخه 4/128 توی بازار ایران موجود شده و به نسبت گوشی های قدیمی تر سامسونگ در این بازه مثل M33 یا A32 ارزش خرید بسیار بالاتری و تقریبا مشکل و باگ خاصی نداره فقط یه مقداری طراحی صفحه نمایش قدیمیه و نرخ به روز رسانی پایین تری نسبت به رقباش داره ولی به همین نسبت هم قیمت پایین تری پیدا کرده و یه گزینه اقتصادی و مناسب به حساب میاد.

بررسی مشخصات گوشی A24 سامسونگ

طراحی دستخوش تغییر شده و جزیره دوربین قدیمی حذف شده و به جای اون از طراحی یکپارچه شبیه به سری S23 استفاده شده و متریال استفاده شده هم خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. با اینکه از پلاستیک ساخته شده خیلی وزن کمی نداره و نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب میاد و نه خیلی یغور و اذیت کننده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی از یه پنل سوپر امولد استفاده میکنه که جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و مثل نسل قبلی خیلی زاویه دید محدود نیست و روشنایی میتونه به خوبی توی محیط های روشن شما رو همراهی کنه تا کمبودی احساس نکنید. حاشیه هنوز زیاده و از یه ناچ قطره ای برای گوشی استفاده شده و رفرش ریت 90 هرتزی هم ثابت مونده که باعث شده این بخش خیلی عالی نباشه.

پکیج باتری اکثر گوشی های سامسونگ تقریبا یکسان شده و اکثرا از یه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژدهی یک روزه استفاده میکنن و از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنن که میتونه توی حدود یک ساعت و 45 دقیقه کاملا گوشی رو شارژ کنه. از آداپتور داخل جعبه هم خبری نیست.

سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو باعث میشن کیفیت عکاسی به نسبت خوب باشه و بتونه توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب بگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. دو تا لنز فرعی هم تقریبا استفاده خاصی ندارند. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی کار راه بندازه و تا حدودی عکس های با جزئیات مناسبی میگیره.

تراشه مدیاتک هلیو G99 در استفاده معمولی عملکرد خوب و روونی داره فقط بعضی مواقع در مولتی تسک سنگین اذیت میکنه و برای بازی هم نسبتا مناسبه و میتونه بازی های جدیدی مثل کالاف دیوتی و Pubg رو با جزئیات مناسب و فریم مناسبی اجرا کنه و با چند دست بازی کردن خیلی داغ نکنه و دچار افت قدرت شدیدی نشه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه رابط کاربری به روز و سبک رو به گوشی میدن که امکانات شخصی سازی مناسبی داره و تا حدود 2 3 سال میتونه آپدیت های نرم افزاری جدید رو دریافت کنه.  اسپیکر مونو بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی داره و بهتره از جک 3.5 میلیمتری صدا برای گرفتن صدای بهتر کمک بگیرید.

 

بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان

توی این بازه قیمتی بالاخره میتونید سراغ گوشی های میان رده بازار برید که تقریبا اکثر امکانات و قابلیت های لازمه یه گوشی خوب رو میتونید توی اونا ببیند و نسبت به بازه قیمتی قبلی در کنار بهبود ظاهر و امکانات داخلی باعث میشن تجربه بهتری موقع استفاده از گوشی داشته باشید. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه دیده میشه. متریال استفاده شده اکثرا از شیشه و فلزه ولی هنوز گوشی های سامسونگ از پلاستیک استفاده میکنن که تا حدودی کیفیت ساخت اونها نسبت به گوشی های اقتصادی تر بهتر شده. صفحه نمایش ها حاشیه خیلی کمتری دارند و بیشتر از طراحی پانچ هول برای قرار گرفتن دوربین سلفی استفاده میشه. حسگر اثر انگشت هم بیشتر روی صفحه نمایش قرار گرفته و سرعت و دقت خوبی داره و خیلی از حسگر روی دکمه پاور استفاده نمیشه. قدرت سخت افزاری و پردازشی بخشیه که تقریبا بهبود نسبتا زیادی نسبت به بازه قبلی کرده و یکی از دلایلی به حساب میاد که شما رو مجبور به خرید از این بازه نسبت به بازه قبلی میکنه. عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ باتری هم تقریبا تغییر خاصی نکرده. فیلمبرداری 4k و قابلیت لرزشگیر و سنسور های واید و ماکرو بهتر از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره. اسپیکر استریو هم دیگه تقریبا عادیه و استفاده از اسپیکر مونو با کیفیت و بلندی پایین جزو نقاط ضعف گوشی ها به حساب میاد.

گوشی های پیشنهادی این بازه گوشی شیائومی Poco X5 Pro و سامسونگ A34 هستند.

 

شیائومی Poco X5 Pro

یکی از جدیدترین گوشی های میان رده شیائومی که با کاهش قیمت به زیر 15 میلیون(در حدود 15 میلیون تومان برای نسخه 8/256) یکی از جذابترین گوشی های این بازه قیمتی شده و با داشتن یه طراحی خوب و جذاب با کیفیت ساخت بالا و پردازنده قدرتمند و یه صفحه نمایش زیبا و سریع که تقریبا تمامی امکانات یه گوشی پرچمدار رو داره در کنار یه باتری با شارژدهی خوب و سرعت شارژ بالا تقریبا کم و کاستی نداره و برای هر نوع استفاده ای میتونه کافی باشه و فقط در صورتی که از برند شیائومی یا رابط کابری اون خوشتون نمیاد میتونید بی خیال این گوشی خوش قیمت و جذاب بشید.

بررسی ارزش خرید و قیمت poco x5 pro 5g

طراحی شبیه گوشی ردمی Note 12 Pro شده و یه بدنه تخت ساده اما زیبا برای گوشی استفاده شده که متریال اون از شیشه به پلاستیک تغییر پیدا کرده ولی این کار باعث سبک شدن گوشی و خوش دست تر شدن اون شده. بخش مستطیلی بزرگ مشکی رنگ با لوگوی Poco هم در قسمت پشتی دیده میشه. گواهی IP53 استفاده شده که مقداری کیفیت ساخت رو بالاتر میبره. صفحه نمایش 6.67 اینچی با پنل امولد و رزولوشن 1080 کیفیت و جزئیات بسیار خوبی داره و به خاطر امکان نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ کنتراست و ترکیب رنگ خیلی دقیقه. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث تجربه روون از گوشی میشه. روشنایی هم به خوبی توی محیط های پر نور باعث استفاده بدون مشکل از گوشی میشه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی داره و میتونه توی استفاده معمولی حدود یک روز بهتون شارژ بده، البته مقداری پردازنده توی استفاده سنگین داغ میکنه و باعث مصرف بیشتر باتری میشه. آداپتور 67 واتی سرعت شارژ خوبی داره و میتونه توی حدود 50 دقیقه باتری رو کاملا شارژ کنه، امکان شارژ معکوس هم میتونه توی مواقع ضروری به کمکتون بیاد.

سه سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو بخش دوربین رو تشکیل میدن. عکس های لنز اصلی کیفیت خوب، رنگ های زنده و گرمی داره ولی جزئیات ثبت شده توی عکس ها متوسطه. جزئیات و رنگ های عکس های دوربین اولترا واید بد نیست ولی کنتراست و دینامیک رنج معمولیه. لنز ماکرو تقریبا جنبه فانتزی داره و خیلی نمیشه بهش اتکا کرد. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تقریبا کیفیت معمولی داره و کنتراست رنگ هم بد نیست. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم وجود داره که کیفیت تقریبا مشابه بخش عکاسیه و لرزشگیر دیجیتال تا حدودی میتونه لرزش ها اضافه رو حذف کنه.

پردازنده اسنپدراگون 778G خیلی عملکرد خارق العاده ای نداره ولی از پس اکثر برنامه ها و بازی ها بر میاد و خیلی جای نگرانی نیست. یه مشکلی که در این بخش وجود داره داغ کردن نسبتا زیاده گوشیه که باعث میشه موقع استفاده سنگین و طولانی مدت نسبتا لگ بزنه و اذیت کنه. از رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 12 برای گوشی پوکو X5 Pro استفاده شده و میتونید از امکانات و بهینه سازی های جدید مثل بهبود عملکرد مموری و افزایش برنامه های قابل حذف پیش فرض توی این رابط کاربری استفاده کنید. اسپیکر استریو کیفیت صدا و بلندی خوبی داره اما گاهی توی صدای بیشینه تا حدودی نویز پیدا میکنه. اگه از هندزفری های سیم دار استفاده میکنید، بودن جک 3.5 میلیمتری صدا میتونه شما رو خوشحال کنه.

 

سامسونگ A34

گزینه پیشنهادی این بازه از برند سامسونگ گوشی تازه وارد A34 که با کاهش قیمت و رسیدن به حدود قیمتی 13.2 میلیون تومان به نسبت گزینه های دیگه این بازه مثل A33 و یا حتی A53 ارزش خرید بیشتری پیدا کرده و میتونید با این هزینه یه گوشی میان رده با امکانات خوب و یه تجربه رابط کاربری سبک و راحت رو داشته باشید که با کیفیت خوبی از پس اکثر کارهایی که با گوشی انجام میدید بربیاد.

بررسی مشخصات گوشی A34 سامسونگ

گوشی a34 با یه زبون طراحی جدید که به گوشی های پرچمدار سامسونگ شباهت داره عرضه شده که ظاهر جذابی به اون داده ولی هنوز از پلاستیک برای ساخت گوشی استفاده میشه. با اینکه ابعاد گوشی کمی بزرگ شده باز به نسبت گوشی خوش دستی به حساب میاد و از گواهی IP67 هم برای محافظت در مقابل نفوذ آب استفاده میکنه. البته طراحی صفحه نمایش هنوز عوض نشده و با یه صفحه قدیمی، با حاشیه زیاد و ناچ قطره ای طرفیم.

صفحه نمایش سوپر امولد 6.6 اینچی با کیفیت عالی و پر جزئیات که ترکیب رنگ و کنتراست بسیار خوبی داره در کنار نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی یه تجربه خیلی خوب و روون رو به شما میده. روشنایی بیشینه 1000 نیتی هم باعث میشه در محیط های روشن بتونید به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده در این گوشی باعث شده حتی به نسبت گوشی های شیائومی در این بازه عملکرد بهتری داشته باشه و اگه اهل بازی یا استفاده نسبتا سنگین تر از گوشی هستید، گوشی سامسونگ a34 بتونه به خوبی از پس نیازهای شما بربیاد. رابط کاربری کاملا به روزه و پشتیبانی 4 ساله نرم افزاری این گوشی میتونه تا سال ها خیالتون رو از این بخش راحت کنه.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی میتونه در حدود یک روز کامل به شما در استفاده معمولی از گوشی شارژ بده، اما سرعت شارژ به نسبت گوشی های شیائومی خیلی بالا نیست و شارژ کامل حدود 1 ساعت و ربع زمان میبره و آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی رو باید جداگانه تهیه کنید. بخش دوربین جز نقاط قوت این گوشی به حساب میاد و اگه بخش عکاسی براتون مهمه باید سراغ این گوشی برید، حتی در شرایط نوری نسبتا سخت عکس های روشن و با کیفیت خوبی بهتون میده. امکانات دوربین هم تقریبا کامله و تمامی سنسور های کاربردی رو با کیفیت مناسبی توی خودش قرار داده. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی خیلی عالی نیست ولی میتونه عکس های مناسبی ثبت کنه. اسپیکر استریو استفاده شده کیفیت و بلندی مناسبی داره ولی از جک 3.5 میلیمتری صدا خبری نیست.

 

مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A34

 

بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

کم کم داریم به بازه قیمتی گوشی های پرچمدار نزدیک میشیم و تقریبا تو اکثر بخش ها عملکرد نزدیکی به گوشی های پرچمدار دیده میشه، فقط یه سری امکانات خاص که تو گوشی های پرچمدار اکثرا استفاده میشه رو اینجا نمی بینید. تو این بازه عملکرد در اکثر بخش ها بهتر شده نسبت به قبل و تقریبا اکثر گوشی های تو بیشتر بخش ها کاملا نیاز های شما رو برطرف میکنن. پنل امولد با تراکم پیکسلی بالا و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه استفاده شده و کاملا شما رو از خریدتون راضی میکنه. توی ساخت بدنه اکثر گوشی ها از فلز و شیشه استفاده شده و تقریبا استفاده از پلاستیک خیلی کم شده ولی هنوز گوشی های سامسونگ سر این موضوع کوتاه نیومدن! گوشی های بیشتری هم از گواهی IP با مقاومت بالا استفاده میکنن. از حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش هم بیشتر استفاده میشه که سرعت و دقت خوبی هم دارند.

از تراشه های پرچمدار سال قبل در بیشتر گوشی های این بازه استفاده شده و همین باعث میشه قدرت سخت افزاری بیشتر و بهتری رو توی گوشی ها شاهد باشیم. تغییر دیگه استفاده از رم های LPDDR5 که تو مولتی تسکینگ و سرعت اجرای برنامه ها عملکرد بهتری نسبت به بازه قبلی میده. عملکرد و سرعت شارژ باتریم تقریبا مشابه بازه قبله و تغییر خاصی توش دیده نمیشه، فقط امکان شارژ بیسیم به بعضی از گوشی ها اضافه میشه. فیلمبرداری 8k، قابلیت لرزشگیر، سنسورهای واید و ماکرو بهتر و زوم اپتیکال از مواردیه که تو بخش دوربین این بازه بیشتر استفاده شده. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم مثل بازه قبلی چیزی کم و کسر نداره، تو بعضی از گوشی ها از تایپ سی ورژن 3.1 به بالا هم استفاده میشه ولی خیلی محدود تره و در بازه های بعدی بیشتر ازشون استفاده شده.

گزینه های پیشنهادی برای خرید از بازه قیمتی 15 تا 20  میلیون تومان، گوشی شیائومی Poco F4 GT و سامسونگ A54 هستند. البته اگه خیلی با ظاهر و امکانات گیمینگ گوشی پوکو حال نمی کنید و دنبال یه گوشی دیگه از شیائومی میگردید، گوشی شیائومی Poco F4 هم میتونه یه گزینه مناسب باشه که حدود 1.5 میلیون از نسخه گیمینگ ارزونتره و دوربین بهتر و اندازه مناسب تر و خوش دست تری داره.

 

سامسونگ A54

گزینه پیشنهادی این بازه از برند سامسونگ به جای گوشی S21 FE که با کمتر شدن موجودی مقداری گرون شده، گوشی تازه وارد A54 سامسونگه که با افزایش موجودی قیمتش بسیار کاهش پیدا کرده و برای نسخه 8/128 در حدود 16 میلیون تومان قیمت پیدا کرده و با تغییرات ایجاد شده میتونه یه میان رده خوب به حساب بیاد.

بررسی مشخصات گوشی A54 سامسونگ

ظاهر گوشی تغییرات مثبتی کرده و با حذف جزیره دوربین شباهت نسبتا زیادی به گوشی های پرچمدار شیائومی پیدا کرده. استفاده از گلس برای قسمت پشتی باعث بالا رفتن کیفیت ساخت و حس بهتر موقع استفاده شده ولی مقداری وزن گوشی بیشتر شده اما با کوچیک شدن ابعاد هنوز گوشی خوش دستی به حساب میاد. گواهی IP67 مثل سال قبل اینجا هم استفاده شده.

صفحه نمایش 6.4 اینچی ابعاد مناسبی داره ولی یه مقداری حاشیه نسبتا زیاده اما پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ خیلی خوب باعث میشه استفاده از گوشی راحت و لذت بخش باشه. روشنایی به خوبی توی محیط های خیلی روشن کار رو براتون در میاره. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و راحت کرده.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با توجه به مصرف پردازنده و صفحه نمایش شارژدهی خوبی داره و در استفاده معمولی میتونه به راحتی یک روز شما رو همراهی کنه. از آداپتور داخل جعبه خبری نیست و باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید که میتونه توی حدود یک ساعت و ربع باتری گوشی رو شارژ کنه.

از سه تا لنز برای گوشی a54 استفاده شده که سنسور اصلی همون سنسور گوشی S23 سامسونگه و باعث میشه کیفیت و جزئیات عکس ها بسیار مناسب باشه و حتی در شرایط نوری سخت عکس های مناسبی بگیره. لنزهای فرعی اما تفاوتی نسبت به نسل قبلی نداشتند و تقریبا عملکرد متوسط رو به خوب دارند. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هنوز عکس های با کیفیت و ترکیب رنگ مناسبی میگیره و میتونه شما رو راضی نگه داره.

تراشه اگزینوس 1380 با اینکه قدرت خوبی داره و میتونه با مصرف انرژی مناسب از پس اکثر کارهای روزمره و بازی یا برنامه سنگین بر بیاد اما به خاطر مشکلات نرم افزاری خیلی مناسب بازی نیست و یه تجربه خیلی با جزئیات و فریم بالا به شما نمیده. رابط کاربری اندروید 13 و One UI 5.1 تجربه نرم افزاری به روزی به شما میدن و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ از این گوشی عمر نرم افزاری اون رو بالا میبره.

اسپیکر استریو بلندی بسیار خوب و کیفیت مناسبی داره و به راحتی توی یه محیط شلوغ میتونید صدای اون رو بشنوید. از جک 3.5 میلیمتری صدا هم خبری نیست.

 

شیائومی Poco F4 GT؛ پیشنهاد ویژه گیمرها!

گوشی شیائومی Poco F4 GT با ناموجود شدن گوشی Black Shark 5 هنوز اقتصادی ترین گوشی گیمینگ واقعی توی بازار به حساب میاد و مثل اجناس دیگه بازار با توجه به شرایط و قیمت ارز کمی نوسان قیمت داشته ولی در حال حاضر نسخه با رم و حافظه 8/128 با قیمت حدودی 18.9 میلیون تومان یه گزینه خوب برای گیمرها به شمار میره.

بررسی ارزش خرید و قیمت Poco F4 GT

گوشی پوکو اف 4 جی تی یه پردازنده قوی رو با امکاناتی مثل دکمه مکانیکی مخصوص بازی توی خودش جا داده و باعث شده نسبت به قیمت، ارزش خرید بالایی برای یه گیمر داشته باشه. poco f4 gt در بخش طراحی سعی کرده حس گیمینگ رو بهتون منتقل کنه و با طرح ها و خطوطی که روی قسمت پشتی مات اون ایجاد کرده سعی بر انتقال اون حس گمینگه داره، ولی خیلی توی این کار موفق نبوده و با یه گوشی شبه گیمینگ طرفیم. دکمه های مکانیکی بازی روی لبه راست گوشی قرار داره و به تجربه بهتر شما توی بازی کمک میکنه.

صفحه نمایش 6.67 اینچی تخت با پنل امولد جزئیات خوبی داره و به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ عمق و وضوح رنگ ها خوبه. روشنایی صفحه نسبتا کمه و باعث میشه توی محیط بیرون و نور زیاد کمی توی استفاده از گوشی مشکل داشته باشید. رفرش ریت 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 480 هرتزی باعث میشه تجربه استفاده از پوکو اف 4 جی تی روون و سریع باشه. باتری 4700 میلی آمپر ساعتی عملکرد خیلی خوبی توی بازی ها نداره و اگه به صورت مداوم باهاش بازی کنید حدود 4 تا 5 ساعت بیشتر بهتون شارژ نمیده، ولی سرعت شارژ فوق العاده بالا باعث میشه کمی مشکل شارژدهی رو بشه نادیده گرفت و با آداپتور 120 واتی داخل جعبه توی حدودا 25 دقیقه باتری کاملا شارژ میشه.

سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی کیفیت خیلی بالایی نداره و اگه دوربین براتون مهمه خیلی راضیتون نمیکنه و بهتره سراغ گزینه های دیگه این بازه برید، عکس ها کیفیت و وایت بالانس خوبی دارند ولی شارپنس و دینامیک رنج معمولیه. سنسور های فرعی هم خیلی تعریفی ندارند. سنسور 20 مگاپیکسلی سلفی عکس های مناسبی ثبت میکنه و حتی با زوم کردن روی عکس هم دیتیل و شارپنس خودش رو از دست نمیده.

پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 باعث میشه قدرت پردازشی خیلی بالایی رو بتونید با این گوشی تجربه کنید و توی اکثر بازی ها با گرافیک بالا و فریم خوب بتونید بدون مشکل بازی کنید. اما به خاطر سیستم خنک کننده ضعیف دما بعد از حدود 15 تا 30 دقیقه بازی خیلی بالا میره و باعث افت قدرت و در نتیجه کاهش فریم بازی میشه. البته این مشکل با استفاده از یک فن تقریبا حل میشه. از رابط کاربری MIUI 13 و اندروید 12 برای این گوشی استفاده شده و از رابط کاربری مخصوص بازی با امکانات شخصی سازی خاص خبری نیست. برای گوشی Poco F4 GT از 4 تا اسپیکر استفاده شده که بیس فوق العاده بالایی دارند و کاملا شما رو موقع بازی توی محیط بازی غرق میکنن.

 

بهترین گوشی تا 25 میلیون تومان

در این بازه قیمتی گوشی های پرچمدار اقتصادی برندهای چینی یا قاتل پرچمدار جدید پیدا میشه که به خاطر افزایش قیمت ها به اینجا منتقل شدن. از لحاظ کیفیت ساخت بدنه اکثر از فلز و شیشه استفاده میکنن و صفحه نمایش ها تقریبا به جز قابلیت LTPO تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار ندارند. عملکرد پردازشی عالی که از پس هر بازی و برنامه ای برمیاد در کنار شارژدهی مناسب و سرعت شارژ خیلی خوب چند تا از ویژگی های دیگه این بازه است. البته یه تفاوت بزرگ این بخش با گوشی های پرچمدار توی دوربین دیده میشه و هنوز این بخش خیلی عملکرد خفن و جذابی نداره.

با افزایش قیمت ها هنوز گزینه های خوبی میشه در این بازه برای خرید پیدا کرد که در کنار قیمت مناسب یه تجربه نزدیک به پرچمدار هم به شما بدن. گوشی های پیشنهادی این بازه شیائومی Poco F5 تازه وارد، سامسونگ S21 FE و موتورولا Edge 30 Pro هستند. البته گوشی شیائومی 12 هم در این بازه موجوده و قدرت سخت افزاری بسیار خوبی داره ولی کمی قدیمی شده و عملکرد باتری خیلی خوبی در مقایسه با گزینه های پیشنهادی بهترین گوشی تا 25 میلیون نداره به همین خاطر در گزینه های این بازه بهش اشاره نشده و گوشی جدید پوکو میتونه گزینه جذاب تر و جدیدتری باشه و به غیر از چندتا قابلیت مخصوص گوشی های پرچمدار مثل شارژ بیسیم کمبود خاصی نداره.

 

شیائومی Poco F5

گوشی شیائومی پوکو F5 به تازگی وارد بازار ایران شده و با اینکه فعلا قیمت بالایی به نسبت گزینه های میان رده برنده های دیگه داره (در حدود 22 میلیون تومان) ولی ممکنه در آینده و با افزایش موجودی یه مقداری کاهش قیمت پیدا کنه (البته اگه مجدد افزایش قیمت دلار پیش نیاد!) ولی در حال حاضر و در این بازه قیمتی عملکرد بسیار خوبی داره و اگه دوست دارید یه گوشی خیلی جدید و به روز و پر قدرت و زیبا داشته باشید میتونه گزینه جذابی باشه.

بررسی مشخصات گوشی Poco F5 شیائومی

طراحی با اینکه ساده و بدون شیله پیله ساخته شده ولی جذابه و متریال استفاده شده کیفیت مناسبی داره و با حذف جزیره دوربین یه مقداری ظاهر گوشی مدرن تر شده و با داشتن قطر و وزن کم 181 گرمی یه گوشی خوش دست و راحت به حساب میاد. فریم به صورت تخت ساخته شده و از گواهی IP53 توی ساخت استفاده شده.

صفحه نمایش 6.67 اینچی حاشیه بسیار کم و متقارنی داره و طراحی نزدیک به گوشی های پرچمدار پیدا کرده. پنل اولد با رزولوشن 1080 جزئیات زیادی رو به نمایش میزاره و به خاطر امکان نمایش 68 میلیارد رنگ ترکیب رنگ و کنتراست مناسبی پیدا کرده. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی تجربه استفاده از گوشی رو روون و سریع کرده که میتونه به صورت خودکار از 60 تا 120 هرتز جابجا بشه. روشنایی خوبی داره و توی نور زیاد مشکلی در استفاده از اون ندارید.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به نسبت نسل قبل بزرگتر شده و شارژدهی یک روزه در استفاده معمولی پیدا کرده. آداپتور 67 واتی توی خود جعبه قرار گرفته که میتونه توی حدود 50 دقیقه کاملا باتری رو شارژ کنه و باعث میشه این بخش عملکرد بسیار مناسبی پیدا کنه.

سه تا لنز 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو مثل گوشی پوکو F4 برای این گوشی استفاده شده که مثل باقی بخش ها خیلی جذاب نیست ولی به نسبت مناسبه. عکس ها جزئیات و ترکیب رنگ زنده و خوبی دارند و مثل نسل قبل خیلی فانتزی و اغراق شده نیستن. در نور کم هم کیفیت خوبه و نویز خیلی زیاد نمیشه. لنز های فرعی تعریفی ندارند و سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی یه مقداری ضعیف عمل میکنه و خیلی عملکرد جذابی نداره.

تراشه جدید و به روز اسنپدراگون +7 نسل 2 عملکردی شبیه و نزدیک به پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 داره و به همین خاطر عملکرد پردازشی گوشی خیلی خوبه و میتونه در استفاده معمولی و روزمره همه چی رو بدون مشکل اجرا کنه. توی اجرای بازی ها مشکلی نداره و میتونه یه عملکرد پایدار و با افزایش دمای معقولی به شما بده و فقط توی بازی های خیلی سنگین کم فریم پایین تری میده. اندروید 13 و MIUI 14 برای پوکو یه تجربه کاربری به روز با امکانات شخصی سازی مناسب رو به این گوشی دادن که شیائومی تا دو سال قول آپدیت های نرم افزاری رو برای این گوشی داده.

اسپیکر استریو استفاده شده بلندی صدای خیلی خوبی داره ولی صدا بالانس نیست و کیفیت و تفکیک مناسبی داره اما بیس خیلی جذاب و کوبنده نیست. جک 3.5 میلیمتری صدا هم روی گوشی قرار گرفته.

 

 

سامسونگ S21 FE 5G

گوشی Samsung S21 FE 5G با قیمت حدودی 20.5 میلیون تومانی برای نسخه با رم و حافظه 8/128 گزینه پیشنهادی برای طرفدارهای سامسونگه که میخوان تجربه نزدیک به یه پرچمدار سامسونگ رو داشته باشن ولی نمیخوان هزینه های بالای یه پرچمدار رو پرداخت کنن. البته با کم شدن موجودی این شبه پرچمدار سامسونگ مقداری به نسبت ماه های قبل افزایش قیمت پیدا کرده و به این بازه منتقل شده تا در بازه قبلی جا برای گوشی تازه نفس A54 باز بشه! و یه مقداری هم قدیمی شده و کم کم دیگه باید با این گوشی خداحافظی کرد.

بررسی ارزش خرید و قیمت S21 FE سامسونگ

صفحه نمایش 6.4 اینچی با پنل دینامیک امولد، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه خوب برای محیط بیرون و با حاشیه کم (89.6 درصد) استفاده از نمایشگر این گوشی رو لذت بخش کرده. بدنه پلاستیکی برای یه گوشی با این قیمت کمی عجیب به نظر میرسه اما باعث شده وزن گوشی نسبت به رقبا کمتر بشه و با یه گوشی خوش دست و سبک طرف باشیم و توی دست هم خیلی خوب قرار میگیره و به گزینه مناسبی برای خانم ها هم تبدیل شده. گواهی IP68 هم که لازمه یه گوشی پرچمداره توی ساخت این گوشی رعایت شده.

تراشه اسنپدراگون 888 قرار گرفته تو گوشی اس 21 اف ای نسبتا تراشه قدیمی به حساب میاد، اما قدرت پردازشی مناسبی داره، در استفاده روزمره و عادی همه چی روون و خوب اجرا میشه و تو اجرای بازی ها و نرم افزار های نسبتا سنگین هم به مشکل خاصی بر نمی خوره اما انتظار یه تجربه بی نقص رو نباید ازش داشته باشید. باتری نسبتا کم حجم 4500 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده با مصرف بالا و نداشتن نرخ به روز رسانی هوشمند برای این گوشی باعث شده عملکرد باتری خیلی خوب نباشه و کمتر از یک روز در استفاده سبک بهتون شارژ بده، سرعت شارژ هم خیلی بالا نیست و معمولی به حساب میاد اما استفاده از شارژ وایرلس 15 واتی دست شما رو تو شارژ گوشی بازتر گذاشته. آداپتور 25 واتی هم توی جعبه قرار نداره و باید جدا تهیه کنید. امکاناتی مثل لنز تله فوتو با زوم 3 برابری اپتیکال، لرزشگیر اپتیکال سنسور اصلی و فیلمبرداری 4k دوربین سلفی و سنسور اصلی امکانات خوبی به بخش دوربین داده و شما می تونید با گوشی سامسونگ S21 fe عکس های با کیفیت و با رنگ های روشن و گرمی بگیرید. وای فای 6 و پورت تایپ سی نسخه 3.2 که امکان انتقال تصویر روی مانیتور یا تلویزیون رو به شما میده، امکانات ارتباطی این گوشی رو کامل تر میکنه.

 

بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان

گوشی های پرچمدار اقتصادی اسمیه که می تونیم برای این بازه انتخاب کنیم! تو این بازه می تونید بهترین امکانات و قابلیت ها در کنار قیمت نسبتا مناسب با توجه به شرایط ایران رو داشته باشید. تقریبا تو تمام بخش های بهترین عملکرد رو دارن به خصوص بخش دوربین و سخت افزار که مهم ترین تغییرها رو نسبت به بازه قبلی دارن. پنل امولد با رزولوشن WQHD+ و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا، حاشیه صفحه نمایش خیلی کم و HDR10+ امکاناتیه که تو اکثر صفحه نمایش های این بازه استفاده میشه. سعی شده بهترین متریال واسه ساخته گوشی های استفاده بشه و بخشیه که با دست گرفتن گوشی حس پرچمدار بودن رو بهتون منتقل میکنه. جدیدترین و پرقدرت ترین تراشه ها در کنار رم و حافظه پر سرعت باعث شده موقع کار با گوشی و یا بازی هیچ مشکل و نقطه ضعفی نبینید. عملکرد باتری و شارژدهی بخشیه که سعی شده نسبت به بازه قبلی بهتر بشه و باتری با حجم بالا، سرعت شارژر سریع، شارژ معکوس، شارژ بیسیم از امکاناتیه که تو این بخش استفاده میشه. امکانات ارتباطی مثل بلوتوث ۵.۲،  وای فای ورژن ۶ و تایپ سی ورژن ۳.۲ تو اکثر گوشی های این بازه استفاده میشه بخش ارتباطی رو کامل کرده. اسپیکرهای استفاده شده همگی بلندی و کیفیت خوبی دارن.

به خاطر نوسانات دلار و شرایط بازار اکثر گوشی های این بازه یا ناموجود شدن یا به بازه بعدی منتقل شدن و به خاطر همین موضوع گزینه های زیادی برای پیشنهاد وجود نداره و اگه پول کمتری هزینه کنید چیز خاصی از دست نمیدید و میتونید گوشی های تقریبا نزدیک به این بازه تهیه کنید ولی اگه قصد خرید گوشی پرچمدار دارید تقریبا باید بودجه خودتون رو دو برابر کنید و سراغ بازه گوشی های بالای 40 میلیون تومان برید. البته اگه دنبال گوشی های قاتل پرچمدار خوب و قدر میگردید گزینه های بازی بعدی رو هم در نظر داشته باشید. گزینه پیشنهادی این بازه شیائومی 12 تی نیمچه قاتل پرچمدار شیائومیه که به نسبت ماه های قبل به خاطر کمبود موجودی افزایش قیمت پیدا کرده و به این بازه منتقل شده.

 

شیائومی 12T

شیائومی 12 تی قاتل پرچمدار شیائومی که در حال حاضر نسخه با رم و حافظه 8/256 اون قیمت حدودی 25.6 میلیون تومان داره و تقریبا عملکردی نزدیک به گوشی های بازه قبلی داره ولی با توجه به امکانات و قابلیت ها و نبود گزینه مناسب دیگه در این بازه یه گوشی خیلی عالی برای طرفدارهای گوشی های شیائومی و یا کسانی که دنبال بیشترین ارزش در مقابل پولی که پرداخت میکنن، میتونه باشه.

بررسی ارزش خرید و قیمت xiaomi 12t

صفحه نمایش فوق العاده و قدرت سخت افزاری خیلی خوب دو نکته قوت بزرگ این گوشی به حساب میان، البته بخش های دیگه گوشی هم عملکرد خیلی خوبی دارن و یه تجربه نزدیک به گوشی پرچمدار با نصف قیمت اونها میتونید داشته باشید. ترکیب گلس و پلاستیک برای ساخت این گوشی کیفیت مناسبی بهش داده ولی نسبتا گوشی قطور و سنگین شده. حسگر اثر انگشت هم این نسل روی صفحه نمایش قرار گرفته شده. صفحه نمایش بخشیه که این گوشی توش میدرخشه، پنل امولد با رزولوشن 1220، امکان نمایش 69 میلیارد رنگ، تاچ سمپلینگ 480 هرتزی مخصوص گیمرها و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یه صفحه نمایش با جزئیات و وضوح رنگ عالی رو بهتون میده.

پردازنده استفاده شده قدرت خوبی نزدیک به گوشی های پرچمدار داره اما توی پردازش گرافیکی خیلی قدرت خفنی نداره اما از پس اکثر برنامه ها و بازی های جدید برمیاد و دما هم هنگام اجراشون خیلی بالا نمیره. توجه داشته باشید که امکان اضافه کردن حافظه جانبی هم برای این گوشی وجود نداره. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار آداپتور 120 واتی قرار گرفته توی باکس گوشی، شارژدهی یک روزه در کنار سرعت شارژ عالی 20 دقیقه ای بهتون میده که بخش باتری رو تقریبا کاملش میکنه. دوربین عملکرد خوبی داره و عکس های با کیفیت و پر جزئیاتی میگیره اما عالی نیست مثل بخش های دیگه گوشی و سنسور ماکرو استفاده شده عملا بی فایده هستش. جدیدترین امکانات ارتباطی مثل وای فای 6، بلوتوث ورژن 5.3 و امکان 5G هم برای گوشی شیائومی 12T استفاده شده.

 

بهترین گوشی تا 40 میلیون تومان

به خاطر افزایش قیمت های بعضی گوشی های اپل و قاتل پرچمدار افزایش قیمت شدیدی پیدا کردن و به خاطر اینکه با گوشی های پرچمدار رقابت نکنن این بازه قیمتی اضافه شده تا اگه قصد دارید گوشی های پرچمدار قدیمی و یا قاتل پرچمدار خفن رو تهیه کنید سراغ این بازه برید. گوشی های این بازه تفاوت خیلی خاصی به جز نسبتا قدیمی بودن با گوشی های پرچمدار ندارن و میتونید تقریبا انتظار یه عملکرد خوب رو از گوشی های این بازه داشته باشید.

گزینه پیشنهادی این بازه گوشی شیائومی 12t Pro هست که یه قاتل پرچمدار به تمام معنا به حساب میاد. اگه خیلی اهل بازی با گوشی هستید گوشی بلک شارک 5 پرو به عنوان یه گوشی گیمینگ اختصاصی هم عملکرد مناسبی داره و هم به نسبت گزینه های برندهایی مثل ایسوس و ZTE قیمت مناسب تری داره.

شیائومی 12T pro

گوشی Xiaomi 12T pro قاتل پرچمدار خفن شیائومی با قیمت حدودی 31 میلیون تومان یکی از قدرتمندترین قاتل های پرچمدار به حساب میاد و تقریبا تفاوت خاصی با گوشی های پرچمدار با اختلاف قیمت حدود 10 20 میلیون تومانی نداره.

بررسی ارزش خرید و قیمت 12t pro شیائومی

صفحه نمایش فوق العاده است و صفحه امولد با رزولوشن 1220 و تراکم پیکسلی  446 و امکان نمایش 69 میلیارد رنگ، تاچ سمپلینگ 480 هرتزی برای گیمر ها، نرخ به روز رسانی 120 هرتز و روشنایی صفحه خیلی بالا کاملا حس استفاده از یه گوشی پرچمدار رو بهتون میده. کیفیت ساخت خوبه ولی فریم گوشی از پلاستیک ساخته شده که ممکنه کمی توی ذوق بزنه و به خاطر قطر زیاد و وزن نسبتا سنگین توی استفاده طولانی مدت از گوشی ممکنه کمی اذیتتون کنه.

تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 که جز جدیدترین تراشه های گوشی های هوشمند محسوب میشه، باعث شده تو اجرای هیچ بازی و نرم افزاری مشکلی نداشته باشید و تو چند سال آینده هم خیالتون بابت قدرت سخت افزاری و عملکرد نرم افزاری اون راحت باشه. توی اکثر بنچمارک های بیشترین نمره ممکن رو کسب کرده اما مثل بقیه تراشه های اسنپدراگون مشکل کاهش قدرت با افزایش دما اینجا هم دیده میشه. استفاده از تراشه قدرتمند و پرمصرف باعث شده تو بخش باتری خیلی عملکرد عالی نداشته باشه و توی استفاده معمولی و نسبتا سنگین کمتر از یک روز بهتون شارژدهی کنه، اما شارژر 120 واتی که تو 20 دقیقه گوشی رو شارژ میکنه وضعیت این بخش رو کمی بهتر کرده، اما از شارژ وایرلس خبری نیست. سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی که تقریبا اولین باره تو گوشی های هوشمند استفاده میشه و یه تجربه جدید و جالبه به حساب میاد، باعث شده کیفیت فیلمبرداری و عکسبرداری بسیار خوبی داشته باشه و امکان فیلمبرداری 8k با 24 فریم رو هم بهتون میده.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی 12T pro

 

گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro؛ یه گوشی گیمینگ تمام عیار!

Xiaomi Black Shark 5 Pro یکی از ارزونترین گوشی های گیمینگ پرچمدار و پرقدرت بازار به حساب میاد و گزینه های گیمینگ دیگه که از شرکت های Asus و ZTE هستند تقریبا قدرت یکسان اما باتری و ظاهر گیمینگ بهتر و با RGB های بیشتریدارن ولی حدود 20 تا 30 میلیون تومان گرونترن و این گوشی با قیمت حدودی 36 میلیون تومان به نسبت امکانات قیمت اقتصادی تری داره!

بررسی ارزش خرید و قیمت black shark 5 pro

توی طراحی بلک شارک 5 پرو خیلی از چراغ های RGB متنوع و LCD مثل گوشی های ROG Phone خبری نیست و طراحی نسبتا ساده تری داره اما هنوز ژن گیمینگ رو میشه توش دید و طراحی ساده اش ظاهر خوبی به این گوشی داده. گوشی های گیمینگ اکثر وزن بالا و قطر زیادی دارن اما گوشی بلک شارک 5 پرو تونسته در کنار قدرت مناسب گوشی خوش دستی رو بسازه که استفاده ازش اذیت کننده نباشه و زود خستتون نکنه. دکمه های فیزیکی استفاده شده خیلی تجربه شما توی بازی ها رو  بهبود میدن و می تونید کنترل بیشتری توی بازی داشته باشید. موتور ویبره استفاده شده قدرت خوبی داره و موقع استفاده از دکمه ها و لرزش های بازی بازخورد لمسی خیلی خوبی بهتون میده و کاملا شما رو توی محیط بازی غرق میکنه.

صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد جزئیات و کیفیت خوبی داره و به خاطر امکان نمایش 1 میلیارد رنگ، وضوح و دقت رنگ خیلی بالا و خوبی داره و توی بازی هیچ جزئیاتی رو از دست نمیدید. نرخ به روز رسانی 144 هرتزی در کنار تاچ سمپلینگ 720 هرتزی باعث شده یه تجربه روون از بازی رو داشته باشید و سرعت واکنشتون توی بازی ها زیاد باشه و دیگه سر دیر عمل کردن تاچ گوشی کیل های الکی به رقیب هاتون ندید.

باتری 4650 میلی آمپر ساعتی باعث شده در کنار قدرت زیاد گوشی، باعث شده black shark 5 pro خیلی شارژدهی خوبی نداشته باشه و در بهترین حالت و استفاده معمولی از گوشی کمتر از یک روز بهتون شارژ بده. یک ساعت بازی کالاف حدود 15 درصد از شارژ گوشی رو کم میکنه که اگه به صورت مداوم با گوشی بازی کنید حدود 4 تا 5 ساعت بهتون شارژ میده. شارژدهی کم گوشی شاید کمی اذیت کننده به نظر برسه اما با استفاده از آداپتور 120 واتی قرار گرفته توی جعبه توی کمتر از 20 دقیقه می تونید کاملا شارژش کنید و با یه استراحت کوتاه بین بازی می تونید بدون دغدغه به ادامه بازیتون برسید. البته امکان بایپس شارژ هم توی گوشی وجود داره که به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ کردن گوشی رو به آداپتور متصل کنید و فقط درصد شارژ ثابت بمونه و هم به باتری آسیبی وارد نشه و هم باعث داغ شدن و افت عملکرد گوشی نشه.

دوربین گوشی شیائومی Black Shark 5 Pro با اینکه از یه لنز 108 مگاپیکسلی استفاده میکنه اما خیلی خبر خاصی توش نیفتاده و می تونید توی نور خوب عکس های قابل قبولی بگیرید و انتظار زیادی نباید ازش داشته باشید.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 از لحاظ قدرت پردازشی ثابت شده است و همه بازی های سنگین گرافیکی مثل کالاف و Apex و Genshin Impact رو با بیشترین جزییات و 60 فریم اجرا میکنه و هیچ لگ و کندی توش دیده نمیشه. این پردازنده در گوشی Poco F4 GT گوشی اقتصادی گیمینگ دیگه شیائومی هم استفاده شده اما توی اون گوشی به خاطر مدیریت ضعیف دما و فن ضعیف بعد از مدت کوتاهی بازی سنگین به شدت قدرت پردازشی گوشی افت میکنه و تجربه بدی رو بهتون میده، اما اینجا به خاطر فن های قوی و مدیریت خوب دما دیگه این مشکل رو نمی بینیم و حتی در استفاده طولانی مدت هم افت قدرت پردازشی دیده نمیشه، اما گوشی هنوز داغ میشه و اگه از فن های خنک کننده جدا هم برای گوشی استفاده کنید علاوه بر اینکه دیگه شاهد بالا رفتن زیاد دما نیستید، طول عمر گوشی رو هم بیشتر میکنید. نسخه 256 گیگ از ترکیب 128 گیگ حافظه UFS 3.1 و 128 گیگ حافظه NVme استفاده میکنه که باعث کاهش سرعت لود و اجرای سریع تر بازی ها میشه.

همونطور که توی نسخه معمولی گفتیم رابط کاربری JoyUI در کنار Shark Space تجربه کاربری خیلی خوب و منحصر به فرد در کنار امکانات شخصی سازی زیادی بهتون میدن و شما می تونید از قدرت پردازشی تا نحوه عملکرد دکمه های فیزیکی و نقاط حساس رو صفحه نمایش رو تنظیم کنید و حتی یه سری عملکرد رو با تنظیم ماکرو براشون به صورت خودکار و با زدن یه دکمه انجام بدید.

بخش صدا هم عملکرد کاملا قابل قبول و خوبی داره و قرار گرفتن 4 میکروفن روی گوشی به شما اجازه چت صوتی بدون تاخیر و با کمترین نویز رو میده، متاسفانه از جک 3.5 میلیمتری خبری نیست و باید از تبدیل یا هندزفری بلوتوثی برای این گوشی استفاده کنید.

 

بهترین گوشی پرچمدار ( 40 میلیون به بالا)

رسیدیم به بخش جذاب گوشی های پرچمدار! تو این بازه شرکت های تولید کننده هر چی تو چنته دارن ریختن وسط دایره و بهترین های دنیا گوشی های هوشمند رو اینجا می تونید ببینید. قدرت و کیفیت ساخت بالا، عدم افت قدرت و پشتیبانی نرم افزاری چندین ساله در کنار حفظ ارزش قیمتی شون باعث شده کسایی که میخوان یه گوشی رو سالیان سال استفاده کنن و موقع فروشش بتونن راحت تر و با کاهش قیمت کمتری این کار رو بکنن بیان سراغ این بازه. تو همه بخش ها بهترین عملکردی که میشه داشت شاهدیم و تقریبا به ته راه رسیدیم! پنل امولد با رزولوشن WQHD+ و وضوح رنگ عالی، نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، روشنایی صفحه بالا، حاشیه صفحه نمایش خیلی کم وHDR10+ امکاناتیه که تو بخش های قبلی هم داشتیم اینجا داستان فرقی نداره و همه گوشی های بهترین هارو دارند. از امکانات خوب اضافه شده به این بازه، قابلیت LTPO میشه اشاره کرده که این امکان رو داره نرخ به روز رسانی رو تا ۱ هرتز پایین بیاره تا زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید، باتری کمتری مصرف بشه. استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال باعث شده تو بخش طراحی و کیفیت ساخت کاملا پرچمدار بودن این گوشی ها رو حس کنید. بهترین و قوی ترین پردازنده ها برای استفاده در این بخش ساخته میشن و شرکت ها هم سعی میکنن بیشترین عملکرد و خروجی رو از این تراشه ها بگیرن تا یه تجربه فوق العاده از عملکردشون داشته باشید. بخش باتری هم با توجه به قدرت بالا و مصرف زیاد صفحه نمایش ها عملکرد خوبی داره اما هنوز سرعت شارژهای فوق العاده بالا مثل بازه های میان رده رو نمی بینیم. شارژر هم دیگه در جعبه یه سری از گوشی ها پرچمدار قرار نمیگیره و یه هزینه جدا باید بابت این بخش بزارید کنار. شارژ معکوس، شارژ بیسیم، شارژ مگنتی از امکاناتیه که تو این بخش در اکثر گوشی ها استفاده شده. بهترین سنسورهای دوربین، در کنار قدرت سخت افزاری و نرم افزاری باعث شده که دوربین ها عملکرد عالی داشته باشن. بخش صوتی این گوشی ها هم عملکرد خیلی خوبی داره و کاملا راضی تون میکنه اما طبق سنت چند ساله تو این بازه دیگه از جک ۳.۵ میلیمتری صدا خبری نیست.

بهترین گوشی های پرچمدار گوشی های S23 Ultra ، iPhone 13 Pro Max سامسونگ و سامسونگ S23 هستند. البته با تایید خبر عدم واردات گوشی های سری 14 آیفون تقریبا باید به دیدن گوشی های آیفون سری 13 توی این لیست عادت کنیم وگرنه جای سری جدید گوشی های آیفون تو این لیست خالیه. گوشی های سامسونگ گلکسی Z Fold 4 و Z Flip 4 هم به عنوان انتخاب های ویژه برای افرادیه که انتظار دارن یا صرف هزینه های زیاد یه تجربه متفاوت از گوشی های دیگه داشته باشن و فقط قدرت و امکانات خیلی زیاد یه گوشی براشون اهمیت نداره.

 

Samsung S23 Ultra

با عرضه گوشی S23 Ultra به صورت رسمی تو بازار ایران حالا میتونید بهترین گوشی سامسونگ و یکی از بهترین و جدیدترین گوشی های پرچمدار اندرویدی بازار رو با قیمت حدودی 55 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 12/256 داشته باشید. البته اگه پیشرفت های این نسخه مثل بهبود بخش سخت افزاری، بهینه تر شدن باتری، عملکرد بهتر دوربین و همچنین داشتن پشتیبانی نرم افزاری بیشتر نسبت به اختلاف قیمت 8.5 میلیون تومانی با گوشی S22 Ultra برای شما اهمیت کمتری داره میتونید سراغ این گوشی هم برید.

طراحی بدنه تفاوت خیلی زیادی با نسل قبلی نکرده و فقط خمیدگی لبه ها کمتر شده تا هم استفاده از گوشی راحت تر بشه و هم تفاوتی با نسل قبلی داشته باشه. به جز این مورد فریم فلزی لنز ها هم بزرگ تر شده. خمیدگی صفحه نمایش هم کمتر شده تا تاچ های اشتباهی کمتر بشه و آسیب های احتمالی بر اثر ضربه و افتادن هم کاهش پیدا کنه. صفحه نمایش 6.8 اینچی دینامیک امولد 2X با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی تقریبا تغییر خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و هنوز یکی از بهترین صفحه نمایش ها به حساب میاد که جزئیات و ترکیب رنگ فوق العاده ای توی اون دیده میشه. روشنایی بیشینه هم افزایش پیدا کرده.

بررسی ارزش خرید و قیمت S23 Ultra سامسونگ

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده برای این نسل بهینه شده تا هم هماهنگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار داشته باشیم و هم نسخه های نسبتا ضعیف تر اگزینوس هم حذف بشه. این پردازنده جدید و قدرتمند تا سال های سال خیال شما رو بابت اجرای بازی ها و نرم افزاری های سنگین راحت میکنه. اندروید 13 و One UI 5.1 یه تجربه به روز و با امکانات شخصی سازی متنوع به این گوشی داده و در کنار پردازنده قدرتمند به خوبی میتونید توی کارهای سنگین و مولتی تسکینگ از اون استفاده کنید. قلم لمسی هم همچنان در کنار گوشی اس 23 اولترا قرار داره و توی یه سری استفاده های روزمره و یا حرفه ای به کمک شما میاد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فرق خاصی نسبت به نسل قبل نکرده و فقط به لطف پردازنده جدید و کم مصرف شارژدهی بیشتر شده و توی استفاده معمولی به یک روز و نیم رسیده. سرعت شارژ هم ثابت مونده و با استفاده از آداپتور 45 واتی میتونید توی یک ساعت گوشی رو شارژ کنید. شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس بیسیم 5 واتی هم مثل قبل اینجا دیده میشه. قابلیت Pause USB Power Delivery هم به شما اجازه میده موقع بازی بدون شارژ گوشی فقط درصد شارژ رو ثابت نگه دارید و به راحتی از گوشی استفاده کنید.

تغییر سنسور اصلی به 200 مگاپیکسل باعث شده جزئیات و دیتیل بیشتری توی عکس ها دیده بشه و در کنار پیشرفت های هوش مصنوعی این بخش کاملا شما رو راضی نگه داره. لنز اولترا واید هم نویز و به هم ریختگی کمتری نسبت به نسل قبل داره. لنز تله فوتو هم تقریبا عملکرد مشابهی با نسل قبلی داره و میتونید عکس های با زوم مناسب و جزئیات قابل قبولی داشته باشید. دوربین سلفی هم از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده میکنه و با اینکه تعداد پیکسل کمتری داره اما جزئیات و دیتیل اون به مراتب بهتر شده و نویز کمتری توی عکس های اون دیده میشه.

 

سامسونگ S23

گوشی آیفون 13 مدت ها به عنوان یه گوشی خوش ساخت با عملکرد عالی به عنوان یکی از گزینه با ارزش خرید بالا در این بازه قیمتی به شمار می رفت اما با عرضه گوشی سامسونگ S23 که از لحاظ ابعاد اندازه یکسانی با این گوشی داره و در اکثر بخش ها عملکرد بهتری میتونید دریافت کنید و با افزایش بی سابقه قیمت آیفون 13 که در زمان عرضه هم مقداری مشخصات قدیمی داشته، گوشی تازه نفس و کامپکت سامسونگ با قیمت حدودی 44 میلیون تومان برای نسخه 8/256 جایگزین این گوشی شده. البته اگه اندازه این گوشی خیلی به دلتون نمیشینه و ابعاد بزرگ صفحه نمایش و شارژدهی طولانی تر باتری در خرید برای شما از اهمیت بیشتری برخورداره میتونید سراغ گوشی S23 Plus برید که حدود 2 میلیون تومان گرونتره.

بیشترین تغییر در نسل جدید پرچمدار های سامسونگ در طراحی و ظاهر ایجاد شده و بدنه یکپارچه تخت بدون برآمدگی خاص دوربین که از متریال با کیفیت ساخت بالایی استفاده میکنه باعث شده همه گوشی های این سری ظاهر جذاب و تقریبا یکسانی داشته باشند. نمایشگر 6.1 اینچی با پنل دینامیک امولد 2x و رزولوشن 1080 و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی استفاده شده جزئیات و ترکیب رنگ خوبی رو به نمایش میزاره و به خاطر بهتر شدن روشنایی میتونید با خیال راحت از گوشی توی محیط های پر نور و شلوغ هم استفاده کنید.

بررسی ارزش خرید و قیمت s23 5g سامسونگ

با استفاده از باتری 3900 میلی آمپر ساعتی و پردازنده بهینه تر میزان شارژدهی بهبود خوبی پیدا کرده و میتونید در استفاده معمولی و روزمره یک روز کامل از گوشی استفاده کنید. سرعت شارژ خیلی بالا نیست و با آداپتور 25 واتی قابل پشتیبانی توی حدودا یک ساعت و ربع کاملا شارژ میشه که البته طبق روال گوشی های پرچمدار جدا باید تهیه بشه.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات خوب، شارپنس مناسب و دینامیک رنج خوبی ثبت میکنه و مثل باقی گوشی های سامسونگی رنگ ها کمی شادتر و زنده تر میشن. لنز تله فوتو عکس های با جزئیات خوب و رنگ های طبیعی تری نسبت به لنز اصلی میگیره. لنز اولترا واید هم کیفیت مناسبی داره اما به خاطر نداشتن قابلیت اتوفوکوس نمیتونید عکس های ماکرو و نزدیکی ثبت کنید. دوربین جدید سلفی 12 مگاپیکسلی کیفیت بسیار خوبی داره و رنگ های بسیار خوب در کنار نویز کم در عکس ها دیده میشه.

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 که برای این نسل از پرچمدار ها بهینه شده قدرت سخت افزاری بسیار خوبی در کنار مدیریت دمای مناسب داره و باعث میشه عملکرد سخت افزاری حتی تحت فشار زیاد هم خوب باشه. اندروید 13 و One UI 5.1 باعث تجربه به روز از گوشی میشه و پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله سامسونگ هم از این گوشی ها باعث میشه تا حدودی به رقیب آمریکایی خودش نزدیک بشه، البته هنوز مدیریت دما و هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار گوشی های سامسونگ به نمونه های اپلی نمیرسه.

 

iPhone 13 Pro Max

بهترین، خفن ترین و بزرگترین گوشی رجیستر شده برند اپل، خلاصه کلام در مورد گوشی آیفون 13 پرو مکسه و تمام. اگه دنبال صفحه نمایش با جزئیات زیاد، قدرت سخت افزاری خفن و شارژدهی باتری خیلی خوب می گردید و کمی هم شم عکاس حرفه ای بودن دارید، حتما باید سراغ iPhone 13 Pro Max برید. البته با توجه به رجیستر نشدن سری 14 و اخبار مربوط به اینکه این سری آخرین گوشی های رسما رجیستر شده اپل در ایران هستن، باعث شده قیمت این گوشی با توجه به قدیمی بودن و عرضه سری جدید هنوز مقداری بالا باشه و باید حدود 79 تا 120 میلیون تومان برای این گوشی کنار بذارید! البته شاید این عدد برای عاشقان سینه چاک اپل خیلی بالا نیست و میتونید برای خودتون توجیه بیارید و به عنوان یه سرمایه گذاری هم بهش نگاه کنید! 

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت هیچ ضعف و نکته منفی در این گوشی نیست و فقط میشه گفت عالی! البته اندازه بزرگ گوشی و وزن زیاد اون باعث میشه کمی استفاده از اون در طولانی مدت دست رو اذیت کنه. صفحه نمایش 6.7 اینچی با پنل اختصاصی Super Retina XDR OLED و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی یکی از بهترین صفحه نمایش گوشی های هوشمند رو بهتون میده که در کنار جزئیات بالا خیلی روون و سریعه.

بررسی ارزش خرید و قیمت آیفون 13 پرو مکس اپل

باتری 4350 میلی آمپر ساعتی توی استفاده معمولی و سبک حدود 2 روز کامل بهتون شارژ میده که برای یه گوشی با این قدرت و اندازه عالیه. آداپتور 20 واتی که باید جدا خریداری کنید باتری رو توی حدودا 75 دقیقه شارژ میکنه که با توجه به شارژدهی خوب باتری عدد مناسبیه. بخش دوربین به لطف پیشرفت های نرم افزاری و هوش مصنوعی که داشته با اینکه از لنز های مشابه 12 مگاپیکسلی سال قبل استفاده کرده ولی شاهد یه پیشرفت خوبی هستیم و عملکرد دوربین هیچ کم و کاستی نداره و یکی از بهترین دوربین گوشی های هوشمند رو میتونید با این گوشی داشته باشید.

یکی از بهترین و قوی ترین پردازنده های دنیا یعنی تراشه A15 اپل توی این گوشی استفاده شده و در کنار 6 گیگ رم توانایی اجرای هر برنامه و بازی سنگینی رو داره و اگه گیمر باشید از خیلی گوشی های گیمینگ دیگه عملکرد بهتری و با ثبات تری از خودش نشون میده و در طولانی مدت هم عملکرد مناسب خودش رو حذف میکنه. رابط کاربری iOS 15 که امکان ارتقا به iOS 16.2 رو داره در کنار سخت افزار قدرتمند یه تجربه کاربری خیلی خوب و روون بهتون میده و این مچ بودن باعث شده خیلی عملکرد گوشی بهتر بشه. پشتیبانی بلند مدت اپل هم خیالتون رو بابت عمر طولانی مدت این گوشی راحت میکنه.

منبع

سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش